تمیز کردن لکه چای روی فرش

  • ۰۱ تیر ۱۴۰۳

  • تعداد نظرات: 28

  • تعداد بازدید: 164

  • دسته بندی نشدهاز بین بردن لکه چای روی فرش

    از بین بردن لکه چای از روی فرش یا موکت با چند راهکار ساده ممکن است.

    تمیز کردن لکه چای از روی فرش یا موکت

    شاید برای شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر اتفاق افتاده که استکان چای از دستتان لیز خورده و به زمین افتاده است. در این‌گونه مواقع بهتر است کمی سرعت عمل داشته باشید و به جای گاز گرفتن لبتان سریعاً برای کاهش خسارت و آسیب‌های وارد شده به فرش دست بجنبانید.
    یکی از مشکلاتی که برای فرش‌ها می‌تواند رخ دهد، ایجاد انواع لکه‌ها روی آن‌هاست. دلایل متفاوتی برای ایجاد هر لکه وجود دارد و برای از بین بردن هر لکه از روشی متمایز استفاده می‌شود. لکه‌های ایجادشده توسط ریختن چای روی فرش یکی از متداول‌ترین نوع لکه‌ها است. قبلاً در بخش مقالات، با نحوه پاک کردن لکه قهوه از روی فرش یا موکت آشنا شدید. امروز می‌خواهیم درباره نحوه از بین بردن لکه چای روی فرش صحبت کنیم.

    روش اصولی تمیز کردن لکه چای

    تقریباً هر کدام از ما حداقل یک بار در اثر بی‌احتیاطی یا عجله‌ی زیاد باعث ریختن چای روی فرش شده‌ایم. لکه‌های ایجادشده توسط چای به روشی بسیار ساده قابل زدودن هستند. نکته مهم در انجام این فرایند، سرعت عمل بالاست. به این معنی که اگر برای پاک کردن قطرات چای ریخته‌شده روی فرش به سرعت اقدام کنید به راحتی می‌توانید بدون ایجاد هیچ‌گونه اثزی، آن را از روی فرش پاک کنید.

      • آب اشافی را از روی فرش جمع کنید.

        • روش اصولی برای انجام این کار این است که ابتدا باید آب اضافه را از روی فرش جمع آوری نمایید و سپس با آب نیمه‌گرم و مقداری شوینده‌ی مناسب آن را تمیز کنید.
      • از محلول آب و سرکه استفاده کنید

        • در صورت باقی ماندن آثار لکه می‌توانید از محلول آب و سرکه سفید استفاده کنید.
      • اگر لکه به همین راحتی‌های از بین نرفت چطور؟

        • اگر فرش شما از نوع دستباف یا ابریشمی باشد، در این‌صورت موارد گفته‌شده در بالا، اقدامات مناسبی نمی‌باشند و فرایند لکه بری باید با دقت بالاتری انجام گیرد. در این حالت بهترین کار ممکن این است که با یک قالیشویی حرفه ای تماس بگیرید زیرا فرش‌های دستباف و ابریشمی بسیار ظریف بوده و در صورتی که به روش‌هایی که قبلاً توضیح داده شده‌اند اقدام کنید ممکن است رنگ‌های فرش شما ادغام شوند و لطمات جبران‌ناپذیری به فرشتان وارد شود.
        • ما می‌توانید با ثبت سفارش آنلاین از طریق منوی بالای سایت، برای شستشو و لکه بری فرش دستباف و ماشینی اقدام نمایید. قالیشویی چهلستون علاوه بر خدمات مربوط به شست و شوی انواع فرش، خدمات دیگری همچون رفوگری، ترمیم ریشه و شیرازه را نیز انجام می‌دهد.
    دسته‌ بندی‌ ها :

    تمیز کردن لکه چای روی فرش

    دسته بندی نشده از بین بردن لکه چای از روی فرش یا موکت با چند راهکار ساده ممکن است. تمیز کردن لکه چای از روی فرش یا موکت شاید برای شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر اتفاق افتاده که استکان چای از دستتان لیز خورده و به زمین افتاده […]

    نقد و بررسی‌ها

    هنوز نقد و بررسی‌ای وجود ندارد

    دیدگاهتان را بنویسید

    درباره ما

    قالیشویی چهلستون با بیش از 30 سال سابقه در زمینه شستشو در زمینه انواع قالی ماشینی ، قالی دستباف ، قالیچه ، گلیم و تابلو فرش و انواع مبلمان جز محدود قالیشویی هایی است که با مجوز رسمی از اتحادیه قالیشویی های تهران و با کارخانه رسمی مشغول به فعالیت است.

    راه های ارتباطی

    آدرس دفتر

    تهران ـ بلوار کوهسار خیابان مریم

    شماره تلفن

    شماره تلفن

    تمامی حقوق برای قالیشویی چهلستون محفوظ می باشد.