قالیشویی در شادمهر – اهمیت پاکیزگی فرش‌ها در سلامت خانواده

  • ۰۱ تیر ۱۴۰۳

  • تعداد نظرات: 28

  • تعداد بازدید: 151

  • برای دریافت خدمات قالیشویی در شادمهر می توانید از خدمات قالیشویی چهلستون بهره ببرید.

    اهمیت پاکیزگی فرش ها با شستن به موقع فرش

    در خانواده هایی که دارای فرزند کودک یا نوزادی هستند اهمیت پاکیزگی فرش ها بیش از پیش پر رنگ می شود. می دانیم که فرش ها مانند فیلتر های هوا عمل می کنند و گرد و غبار معلق در هوا را به خود می گیرند. گرد و غبار جذب شده به مرور درون بافت فرش فرو می رود و تا زمانی که آنها را به خوبی تمیز نکنیم بطور کامل از بین نمی روند.

    با قدم زدن بر روی فرش این گرد و غبار نهفته در تار و پود فرش مجدداً آزاد شده و در هوای اطراف پخش می شوند. موهای حیوانات، گرد و غبار منزل و خرده غذاهای ریخته شده بر روی فرش، باعث ایجاد محیطی امن و عالی برای رشد انواع حشرات ریز در فرش می شوند. همچنین ذرات ریز گرد و غبار با ورود مجدد به هوا، به راحتی وارد سیستم تنفسی انسان شده و باعث اختلالات تنفسی در وی می شوند.

    کودکان به دلیل داشتن سیستم ایمنی ضعیف تر نسبت به بزرگسالان در معرض خطرات جدی تری قرار دارند. زیرا کودکان عمدتاً بر روی فرش بازی می کنند و ساعات بیشتری را در تماس با سطح فرش قرار دارند. بنابراین این عوامل بیماری زا به راحتی وارد بدن کودک می شوند و انواع بیماری ها را در او به وجود می آورند. از جمله بیماری هایی که در کودکان بسیار شایع است می توان به آسم اشاره کرد که یکی از دلایل بروز آن کیفیت بد هوای منزل است.

    قارچ ها و عوامل بیماری زا در فرش

    قارچ ها از دیگر عواملی هستند که می توانند از طریق الیاف فرش به بدن انسان منتقل شوند. کافیست قسمتی از بدن با بخشی از فرش که به قارچ آلوده است تماس پیدا کند تا این قارچ ها به پوست بدن وی بچسبند. قارچ ها عمدتاً باعث بروز بیماری های پوستی در فرد می شوند و خارش هاش شبانگاهی و خارش در نقاط گرم تر بدن مانند زیر بغل می تواند به دلیل شروع قارچی شدن پوست بدن باشد. یکی از دلایلی باعث رشد قارچ ها در فرش می شود، شستشوی غیر اصولی فرش است. به این ترتیب که اصول اساسی شستشو در هنگام قالیشویی رعایت نمی شود و همچنین پس از آن، فرش بطور کامل خشک نمی شود و سپس قارچ ها در آن رشد می کنند.

    برای پاکیزگی فرشها باید چکار کنیم؟

    برای پاکیزه نگاه داشتن فرش ها بهتر است بطور مرتب با جاروبرقی آنها را تمیز کنید. همچنین توصیه می شود هر سال یک بار فرش ها را برای شستشو به قالیشویی ها ارسال کنید. در همین راستا، قالیشویی چهلستون در شادمهر آماده خدمت رسانی به همشهریان گرامی تهرانی در این منطقه می باشد. پس اگر نگران سلامتی خود و اعضای خانواده تان هستید، زمان را از دست ندهید و با یک تماس، فرش های منزل خود را عاری از هر گونه عامل بیماری زا کنید!

    دسته‌ بندی‌ ها :

    قالیشویی در شادمهر – اهمیت پاکیزگی فرش‌ها در سلامت خانواده

    برای دریافت خدمات قالیشویی در شادمهر می توانید از خدمات قالیشویی چهلستون بهره ببرید. اهمیت پاکیزگی فرش ها با شستن به موقع فرش در خانواده هایی که دارای فرزند کودک یا نوزادی هستند اهمیت پاکیزگی فرش ها بیش از پیش پر رنگ می شود. می دانیم که فرش ها مانند […]

    نقد و بررسی‌ها

    هنوز نقد و بررسی‌ای وجود ندارد

    دیدگاهتان را بنویسید

    درباره ما

    قالیشویی چهلستون با بیش از 30 سال سابقه در زمینه شستشو در زمینه انواع قالی ماشینی ، قالی دستباف ، قالیچه ، گلیم و تابلو فرش و انواع مبلمان جز محدود قالیشویی هایی است که با مجوز رسمی از اتحادیه قالیشویی های تهران و با کارخانه رسمی مشغول به فعالیت است.

    راه های ارتباطی

    آدرس دفتر

    تهران ـ بلوار کوهسار خیابان مریم

    شماره تلفن

    شماره تلفن

    تمامی حقوق برای قالیشویی چهلستون محفوظ می باشد.