کارخانه قالیشویی در شهرک آزمایش | نحوه نگهداری فرش دستباف

  • ۰۱ تیر ۱۴۰۳

  • تعداد نظرات: 28

  • تعداد بازدید: 178

  • فرش‌ها به مرور زمان و در اثر استفاده‌ی زیاد و بسیاری از عوامل دیگر ممکن است دچار انواع پارگی، ساییدگی و پوسیدگی شوند. برای مراقبت از فرش‌ها راهکارهایی وجود دارد که شرکت چهلستون قصد دارد در ادامه شما را با آن‌ها و نحوه نگهداری فرش دستباف آشنا کند. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

     

    راهنمای نگهداری و محافظت از فرش

    بر اساس تجربیات گذشته، می‌توان گفت بیشترین آسیب‌ها در فرش دستباف مربوط به آسیب‌دیدگی‌های ناشی از ساییدگی، پوسیدگی، تداخل رنگ‌ها و بیدخوردگی هستند. مکان پهن شدن فرش دستباف بسیار مهم است و نباید دارای هیچ‌گونه رطوبت، ناهمواری و گرد و غبار باشد. همچنین سطوح گچی، آهکی و خاکی به دلیل قلیایی بودن به سرعت باعث تجزیه‌ی تار و پود فرش دستباف می‌شوند.
    فرش دستباف به دلیل ظریف بودن، ممکن است زودتر از فرش‌های ماشینی دچار مشکلاتی شود، بنابراین برای نگهداری آن باید کوشش فراوانی شود. بهتر است برای جلوگیری از ساییده شدن قسمت‌های زیرین فرش از یک ترمز فرش استفاده شود تا روی کف اتاق سر نخورد و ساییده نشود. همچنین توصیه می‌شود از قرار دادن لوازم سنگین روی این نوع فرش‌ها اکیداً اجتناب کنید. این امر باعث فشرده شدن تار و پود فرش دستباف شده و آثار آن می‌تواند در دراز مدت بر روی فرش باقی بماند.
    راه رفتن مداوم بر روی قسمتی از فرش، قرارگیری آن در جلوی درب ورودی منزل و کشیده شدن قسمت‌های زیرین در بر روی فرش می‌تواند باعث ساییدگی تار و پود آن شود و ظاهر زیبای آن را خراب کند. بهتر است برای جلوگیری از ساییدگی قسمتی از فرش، هر چند ماه یک بار آن را چرخانده و به عبارت ساده‌تر آن را سر و ته کنید.
    توجه کنید که به هیچ عنوان نباید گلدان و درختچه‌های کوچک را روی فرش قرار دهید. رطوبت عاملی است که به سرعت به تار و پود این فرش‌ها رسیده و به مرور باعث ایجاد پوسیدگی در آن‌ها می‌شود.
    از قرار دادن فرش دستباف در برابر تابش مستقیم خورشید جلوگیری کنید. در صورت تابش نور مستقیم به این‌گونه فرش‌ها به مرور قسمت‌هایی از آن‌ها دچار رنگ‌پریدگی خواهد شد، بنابراین برای جلوگیری از آثار نور خورشید بر فرش، هر چند ماه یک بار آن‌ها را سر و ته کنید تا اثر نور بر آن‌ها کمتر شود. همچنین می‌توانید از پرده برای پوشاندن پنجره‌ها و جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب بر سطح فرش استفاده کنید.
    نکته‌ی بسیار حائز اهمیت لزوم نظافت فرش است. همواره سعی کنید برای جارو کردن این نوع فرش‌ها از جارو برقی استفاده کرده و جهت کشیدن آن، هم‌جهت با خواب فرش باشد.

     

    قالی شویی در تهران

    برای نگهداری بهتر از فرش‌ها باید هر سال یک بار آن‌ها را مورد شستشو قرار داد. برای این کار بهتر است آن‌ها را به یک کارخانه قالیشویی بسپرید، زیرا شستشوی این‌گونه فرش‌ها بسیار مشکل است و در هنگام شستشو به دلیل جذب آب بالای آن‌ها بسیار سنگین می‌شوند. به همین جهت، قالیشویی چهلستون در شهرک آزمایش آماده‌ی ارائه‌ی خدمات به شما همشهریان گرامی در تهران می‌باشد. ما کیفیت شستشوی فرش شما را تضمین می‌کنیم.

    دسته‌ بندی‌ ها :
    کارخانه قالیشویی در شهرک آزمایش | نحوه نگهداری فرش دستباف

    کارخانه قالیشویی در شهرک آزمایش | نحوه نگهداری فرش دستباف

    فرش‌ها به مرور زمان و در اثر استفاده‌ی زیاد و بسیاری از عوامل دیگر ممکن است دچار انواع پارگی، ساییدگی و پوسیدگی شوند. برای مراقبت از فرش‌ها راهکارهایی وجود دارد که شرکت چهلستون قصد دارد در ادامه شما را با آن‌ها و نحوه نگهداری فرش دستباف آشنا کند. پس تا […]

    نقد و بررسی‌ها

    هنوز نقد و بررسی‌ای وجود ندارد

    دیدگاهتان را بنویسید

    درباره ما

    قالیشویی چهلستون با بیش از 30 سال سابقه در زمینه شستشو در زمینه انواع قالی ماشینی ، قالی دستباف ، قالیچه ، گلیم و تابلو فرش و انواع مبلمان جز محدود قالیشویی هایی است که با مجوز رسمی از اتحادیه قالیشویی های تهران و با کارخانه رسمی مشغول به فعالیت است.

    راه های ارتباطی

    آدرس دفتر

    تهران ـ بلوار کوهسار خیابان مریم

    شماره تلفن

    شماره تلفن

    تمامی حقوق برای قالیشویی چهلستون محفوظ می باشد.