قالیشویی و موکت شویی با روش خشکشویی با آب داغ

  • ۰۱ تیر ۱۴۰۳

  • تعداد نظرات: 28

  • تعداد بازدید: 178

  • روش HWE با استفاده از ویژگی حلالیت بالای آب داغ یکی از موثرترین روش‌های شستشوی فرش و موکت است که عموماً توسط تجهیزات قابل حمل (پرتابل) در محل مشتری انجام می‌گیرد. از آنجا که آب یک ماده ارزان و در دسترس است، این روش یکی از پرکاربردترین روش‌های مورد استفاده در مراکز قالیشویی است.

    روش HWE در شست و شوی موکت و فرش در محل

    قالیشویی با استفاده از استخراج آب داغ روشی است که بطور مختصر HWE نامیده می‌شود. در این روش از تجهیزاتی برای اسپری کردن آب داغ به سطح موکت استفاده شده که گاها می‌تواند همراه با مواد شوینده باشد. به طور همزمان این آب با استفاده از مکش قدرتمند تجهیزات مربوطه جارو شده که هنگام خروج خود از تار و پور فرش، کثیفی‌ها را نیز بیرون می‌کشد و فرش را خشک می‌کند. بسیاری از کارخانه‌های شست و شوی فرش این روش را مؤثرترین نوع شست و شوی فرش و موکت می‌‌دانند. این در حالی است که استفاده از شستشوی بخار می‌تواند به تار و پود فرش و موکت آسیب بزند.

    تجهیزات HWE می‌توانند تجهیزات قابل حملی باشند که از برق خانگی به عنوان منبع انرژی استفاده نمایند یا اینکه می‌توانند تجهیزاتی باشند که از یک خودرو به عنوان منبع انرژی استفاده نمایند. تجهیرات خودران دارای قدرت بیشتری هستند و برای شست و شوی منازل بسیار بزرگ می‌تواند کاربرد داشته باشد.

    پروسه معمول شست و شو HWE شامل پیش شرط‌ هایی است؛ ایتدا یک ماده قلیایی مانند آمونیا برای موکت‌های مصنوعی یا یک ماده اسیدی مانند سرکه برای موکت‌های پشمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که برای مثال از ماده قلیایی در موکت پشمی استفاده گردد می‌توان با استفاده از یک ماده اسیدی PH الیاف آن را متعادل نمود. سپس با استفاده از برس‌های ماشینی سطح موکت برس‌خورده و سپس تجهیزات تحت فشار HWE ضمن اسپری آب داغ بر سطح موکت از یک سو، و از سویی دیگر با مکش قدرتمند خود این آب داغ را جمع می‌کنند. این روش مناسب‌ترین روش مورد تجویز قالیشویی‌هایی است که سرویس‌های شستشوی موکت و فرش در محل را ارائه می‌دهند.

    مکش یکی ار مهمترین بخش‌های عملیات HWE می‌باشد. از این جهت که این روش آب زیادی را مصرف می‌کند ممکن است بعضی از فرش و موکت‌ها در اثر این فرایند کمی آب بروند و کوچک شوند! این آب‌رفتگی آنقدر‌ها هم بد نیست چرا که باعث می‌شود چین و چروک فرش و موکت بهبود یابد. موکت‌های مصنوعی جدید عموماً در این فرایند تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند، در این‌گونه موارد وجود چین و چروک عموماً مربوط به مشکل کف اتاق است.

    در پایان باید گفت که مهمترین بخش فرایند HWE فرایند مکش و خشک کردن است.  این نکته دارای اهمیت است که برای اینکه فرایند خشک شدن دچار اشکالی نگردد بهتر است جریان هوایی مناسبی در محل وجود داشته باشد. استفاده از پنکه و تهویه مناسب می‌تواند در این امر مؤثر باشد.

    با سپردن شستشوی فرش، موکت و مبلمان خود به قالیشویی چهلستون، خیالتان از بابت شستشوی بادقت و حرفه‌ای راحت خواهد بود.

    دسته‌ بندی‌ ها :

    قالیشویی و موکت شویی با روش خشکشویی با آب داغ

    روش HWE با استفاده از ویژگی حلالیت بالای آب داغ یکی از موثرترین روش‌های شستشوی فرش و موکت است که عموماً توسط تجهیزات قابل حمل (پرتابل) در محل مشتری انجام می‌گیرد. از آنجا که آب یک ماده ارزان و در دسترس است، این روش یکی از پرکاربردترین روش‌های مورد استفاده […]

    نقد و بررسی‌ها

    هنوز نقد و بررسی‌ای وجود ندارد

    دیدگاهتان را بنویسید

    درباره ما

    قالیشویی چهلستون با بیش از 30 سال سابقه در زمینه شستشو در زمینه انواع قالی ماشینی ، قالی دستباف ، قالیچه ، گلیم و تابلو فرش و انواع مبلمان جز محدود قالیشویی هایی است که با مجوز رسمی از اتحادیه قالیشویی های تهران و با کارخانه رسمی مشغول به فعالیت است.

    راه های ارتباطی

    آدرس دفتر

    تهران ـ بلوار کوهسار خیابان مریم

    شماره تلفن

    شماره تلفن

    تمامی حقوق برای قالیشویی چهلستون محفوظ می باشد.